Saturday, July 12, 2014

OH SIRIM !!!!!


Sape yg x kenal dgn SIRIM...cube angkat tgn....herm bg mereka yg x knl tu mmg x tau la dok kat negara mane kan...ok la by the way mesti korang tertanye2 knp lak aku ni sibuk dok tny psl SIRIM ni..ape kesss!!!
Untuk pengetahuan korang sume sejak mule bertugas di Program Perubatan KKM aku mmg diletakkan di Unit MS ISO di Cawangan Kualiti Penjagaan Perubatan..hah amik ko...ape bende nyer tu kan...takpe la buat2 paham je la. kang nak citer pasal cawangan ape bende nyer tu mau satu hari x habis citer kan...dipendekkan citer cawangan kualiti ni basically bertanggungjwb menjaga and memantau perkara2 berkaitan dgn kualiti di hospital2 KKM and dlm cawangan tu sendiri ade bebrapa unit lg dan salah satu nyer unit aku la...ok faham ye ank2 murid sekalian,heheheheheh....

Aku dah berkhidmat di Unit MS ISO ni lebih dr 2 tahun, so dah byk pengalaman berkaitan dgn ISO ni yg aku dapat...ade pengalaman manis, pahit, masam dan lain-lain lagi,huhuhuhu...

Tahun 2014 merupakan tahun yg amat mencabar bg aku n team sbb tahun ni Program Perubatan menjalani Audit Pensijilan Semula (Recertification Audit) iaitu audit untuk memperbaharui sijil yg sedia ada (tuk pengetahuan semua Pensijilan Semula akan diadakan 3 tahun sekali tapi tiap tahun SIRIM juga akan dtg tuk pemantauan - Audit Survelan name nyer).

Audit Pensijilan Semula telah berjln dgn jaye nyer di Program Perubatan pd 18-20 Jun 2014 yg lalu....and keputusan hasil drpd audit yg dijlnkan oleh pihak SIRIM amatlah baik...alhamdulillah....segala usaha, penat lelah membanting tulang 4 kerat ni...mak aiii mcm kerja kat bendang pulak...hasil nyer cukup menggembirakab hati semua org...syukur Ya Allah...

Diharapkan dgn kejayaan mengekalkan sijil ini dpt lah membantu Program Peruabatan meningkatkan lagi perkhidmatan yg diberikan kpd pelanggan2 kami....
nnt klau ade mase aku akan citer lebih panjangg psl MS ISO ni...ok..


thank u sudi bace...
sblm tu jom layan gambar2 yg sempat aku ambik ms audit aritu

1st Day - Mesyuarat Pembukaan Audit




2nd Day - Audit di CKPP and cawangan2 lain





3rd Day - Mesyuarat Penutup Audit 




THE END

No comments:

Post a Comment

Happy Bornday MHR !!!!

13 January 2018 @ Home sweet home Happy Birthday Mr Hubby, may Allah bless u always, May success be with u, Be ...